Provozní řád

Řád pro provozování pohřební služby

SLUŽBY NONSTOP s.r.o., Holečkova 875/55, 150 00 Praha 5
zápis v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze, oddíl C, č.j. 175758
Zastoupená jednatelem Martinem Volčíkem
IČ: 24804011, DIČ: CZ24804011

I. Úvod

1. Tento řád pohřební služby vymezuje základní pravidla s cílem zachování piety a úcty k zemřelým a pozůstalým při zajišťování úkonů spojených s pohřbením. Je vydán na základě ustanovení § 7a zákona č. 256/2001 Sb. o pohřebnictví a o změně některých zákon, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o pohřebnictví") a po schválení krajskou hygienickou stanicí zlínského kraje dne 23. 4. 2018 číslo jednací KHSZL 07776/2018.

2. Provozovatelem jsou SLUŽBY NONSTOP s.r.o, Holečkova 875/55, Praha 5, zastoupená jednatelem Martinem Volčíkem, IČO: 24804011. 

3. K činnosti využívá vedle svého majetku v obci Slušovice – Dostihová 668, kanceláře Zlín – Kúty 3802, Zlín – tř. T. Bati 3768, Napajedla - Masarykovo nám. 210, Vizovice - Palackého nám. 358.

4. Podnikatelskou činnost v oboru provozování pohřební služby vykonávají SLUŽBY NONSTOP s.r.o Holečkova 875/505, 150 00 Praha 5 na základě živnostenského oprávnění – koncesované živnosti vydané dne 9. 12. 2011 Městským úřadem Vizovice, Masarykovo nám. 1007. 

5. Řád pohřební služby stanovuje podmínky, za nichž provozovatel zabezpečuje provozování pohřební služby podle § 6 zákona o pohřebnictví. Tento řád je závazný pro provozovatele, jeho zaměstnance a ve vztahu k rozsahu a způsobu poskytování služeb pro všechny subjekty, které služeb pohřební služby využívají.

II. Rozsah poskytovaných pohřebních služeb

Hlavní činnosti patřící do předmětu provozování pohřební služby, vyjmenovává zákon o pohřebnictví velmi stručně a obecně – jako služby spojené s úpravou zemřelých jejich přepravou a pohřbení. Pro vyloučení zásahu do pravomocí ostatních oborů činností subjektů v pohřebnictví je zákon následně vymezuje negativně (tj. vyjma krematorií, provozování pohřebišť a provádění konzervací a balzamací). 

Dle zvyklostí náleží mezi činnosti pohřební služby zejména tyto služby a úkony 

a) převozy zesnulých z místa úmrtí, do místa přechodného uložení, na pitvu A jinam dle rozhodnutí kompetentních orgánů a vypravitele pohřbu; převozy jiných lidských pozůstatků a ostatků, převozy k obřadům včetně průvodů a do místa pohřbení.

b) sjednání příkazní smlouvy o obstarání služby mezi příkazníkem (obstaravatelem a příkazcem (objednatelem- vypravitelem), následná kontrola a vyúčtování, 

c) dodání konečné rakve včetně vybavení a označení; dle potřeby použití rakve transportní nebo nosítek s vakem, 

d) primární péče o zesnulé – úprava, mytí, holení, stříhání, kosmetické úpravy a oblékání zesnulých s následným uložením do konečné rakve, otevření konečné rakve dle požadavků či zmocnění vypravitele pohřbu, 

e) zhotovení smutečního oznámení a jeho vyvěšení – i na internetu, 

f) zajištění smutečního rozloučení včetně organizace, řečníka i kněze, 

g) zajištění a dodání květinových darů, hudebního doprovodu zprostředkování dopravy smutečních hostů apod.,

h) výkopy hrobů na veřejných pohřebištích dle požadavku vypravitele pohřbu a souhlasu – podmínek provozovatele pohřebiště, 

i) pohřbení- uložení lidských pozůstatků do hrobu nebo hrobky nebo zajištění zpopelnění a to v konečné rakvi, včetně nezbytné manipulace dříve pohřbenými ostatky či exhumace. Dle potřeby a ujednání i nosiče, při zpopelnění i manipulace a předání urny s ostatky vypraviteli včetně předchozí výzvy, 

j) zajištění doprovodných služeb dle přání zákazníka (vyřízení matriky, převzetí osobních věcí, kondolence a jiné) a poradenství v oboru.

III. Provozovatel má pro svou činnost k dispozici:

1. Motorová vozidla zvláštního určení – pohřební (dříve speciální pohřbení) k přepravě zemřelých v počtu 2 až 3 osob. 

2. Přípravnu zemřelých – vyhrazený prostor sloužící k manipulaci se zemřelými, jejich primární péči (umytí, konečné úpravy včetně kosmetické, oblékání) s následným uložením do rakve. Prostory jsou vybaveny keramickým obkladem 180 cm výšky po obvodu, keramickou dlažbou s podlahovou gulou, temperací, teplou a studenou vodou, dávkovači na mýdlo a dezinfekční roztok, pojízdným nerez vozíkem vlastní manipulaci i úpravě zemřelých, větrání a zabezpečením proti hmyzu, zdrojem vody je vodovodní řád s pitnou vodou; odpadní vody jsou svedeny do místní jednotné kanalizace. 

3. Prostor chlazení – pro přechodné uložení lidských pozůstatků v rozsahu pro 8 až 10 míst v minimálním rozsahu, trvale udržitelnou teplotu 0 až 5 C°, se samostatným vstupem a výstupem z přípravny zemřelých, s omyvatelnými stěnami i stropem a nepropustnou, omyvatelnou podlahou. 

4. Prostor k mrazení pro přechodné uložení lidských pozůstatků i ostatků v době delší jak sedm dnů od úmrtí, s kapacitou pro tři rakve umístěné na pojízdném patrovém vozíku nad sebou, s trvale udržitelnou teplotou až na -11 C°, se samostatným vstupem a výstupem z přípravny zemřelých s omyvatelnými stěnami i stropem a nepropustnou, umyvatelnou podlahou. 

5. Pro smuteční obřady, smuteční obřadní síň s prostorem pro vystavení zemřelých v otevřené rakvi, odděleným sklem (bez možnosti přístupu veřejnosti k zemřelému) v objektu pronajatého pohřebnictví Zlín, Filmová 412. 

6. K vybavení uvedené mu v bodech 2 až 4 máme v uvedeném rozsahu a dostatečné kapacity k dispozici: ve vlastním objektu pohřební služby ve Slušovicích, Dostihová č. p. 668.

IV. Postup při přípravě, manipulaci a dočasném uložení lidských pozůstatků a ostatků.

(Následující není dle zákona číslo 256/2001 sbírky, předepsáno – lze je do řádu jen doporučit)

1. Přepravu lidských pozůstatků, jiných lidských ostatků a exhumovaných nezpopelněných ostatků lze po pozemních komunikacích konat pouze vozidlem zvláštního určení se schválenou přestavbou – vozidlo pohřební. Ložný prostor takového vozidla slouží pouze pro přepravu v rakvích nebo v transportních nosítkách s vaky a věcí určených pro konání pohřbu, které lze přepravovat i společně. Vozidlo musí mít osvětlení, úchyty pro upevnění rakví, stěny a dno musí být snadno umyvatelné. 

2. Lidské pozůstatky se před uložením do konečné rakve umí, provede se základní péče a oblečení do šatů předaných vypravitelem pohřbu (nejsou-li pak rubáše) a to ve vyhrazených a schválených prostorách pohřební služby, které i s vybavením splňují požadavky na etické zacházení se zemřelými a etické cítění pozůstalých. Tak to schválené prostory splňují podmínky dle paragrafu 7 odstavec 1 písmeno h zákona o pohřebnictví. 

3. Zahraniční přeprava lidských pozůstatků a ostatků se provádí dle mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána, včetně zabezpečení požadované rakve (zinková vložka či fólie) a průvodní dokumentace (umrlčí pas, úmrtní list a podobně). 

4. Požadavek na přepravu lidských pozůstatků a jiných lidských pozůstatků z místa úmrtí (mimo zdravotnická zařízení) přejímá zpravidla telefonicky pracovník provozovatele, mající pohotovostní službu; během řádné pracovní doby i pracovník objednávkové kanceláře a zajistí výjezd pohřebního vozidla osádkou (řidič plus závozník) tečka přejímající zaměstnanec od telefonujícího zjistí a zaznamená, kdo volá (jméno a instituce), pokud možno i telefonní číslo, jméno zemřelého, adresu, kde se zemřelí nachází a informaci o výsledku prvotního o hledání zemřelého prohlížející lékařem (zda je nebo není nařízená pitva – patologicko-anatomická, zdravotní, soudní apod.). Obdobně postupuje i při požadavcích na přepravu ostatků. 

5. Výjezd pro přepravu lidských pozůstatků a jiných lidských pozůstatků se realizuje předepsaným vozidlem, které splňuje požadavky dle § 9 zákona a s transportní rakví, vybavenou polštářem a bitumenovým papírem, nebo s nosítky a přepravním vakem nebo jinou rakví transportní. Vždy dbá na to, aby pozůstatky byly označeny jménem tak, aby byla možnost kdykoliv ověřit totožnost. Označení všech lidských pozůstatků při jejich prvém převzetí k převozu zajistí páskou se jmenovkou z PVC (na kotník – nebo zápěstí), s uvedením minimálně jména a příjmení. Pásku nelze bez jejího násilného znehodnocení sundat, tuto pásku má zemřelý až do okamžiku pohřbení případně předání jiné pohřební službě. Za směrodatný podklad pro identifikaci se považuje doklad od lékaře, který provedl ohledání a následně příkazní smlouva.

6. Provozovatel pohřební služby převezme lidské pozůstatky a jiné lidské pozůstatky na požadavek vypravitele pohřbu lékaře nebo policie (státního zástupce) za předpokladu, že úmrtí je doloženo: 

a) listem o prohlídce zemřelého nebo výjezdní zprávu prohlížejícího lékaře a v případě provedení pitvy doplněným o příslušné údaje lékařem, který pitvu provedl a postupuje podle pokynů na tomto listě uvedený,

b) v případě podezření ze spáchání trestného činu v souvislosti s úmrtím, kromě dokladů dle písmena a (před pohřbením i souhlasem oprávněného státního zástupce,

c) při přepravě ze zahraničí průvodním listem státu kde k úmrtí došlo,

d) jiné lidské pozůstatky – tehdy, je-li doložena identifikace jiných lidských pozůstatků

7. Při převozu z místa úmrtí v bytě respektuje osádka pohřební služby případné přání pozůstalých na oblečení zemřelého do Konečného oblečení, pokud to místní podmínky včetně podmínek pro nezbytnou úpravu (péči o zesnulého umožňují. Při přepravě na pitvu je zemřelému ponecháno původní oblečení, které se nahradí až po bitvě nebo je použito náhradní oblečení – rubáš. Současně vydá a nechá si potvrdit potvrzení o vydání prvotního převozu pozůstalými – objednatelem (pozor – s údaji dle § 15/3 zákona na ochranu spotřebitele – písemně, co, kdy, za cenu).

8. Vyžádali si zákazník službu uložení zemřelého do konečné rakve již v místě úmrtí (zpravidla v bytě), je osádka pohřební služby povinná tomuto přání vyhovět, dovolují-li to podmínky v místě, zejména dostatečný prostor a možnost transportu. V tomto případě se zemřelí do konečné rakve uloží již v konečném oblečení. Účast pozůstalých při oblékání a ukládání zemřelého do rakve projedná osádka pohřební služby s pozůstalými na místě dle možností. Ve všech ostatních případech se oblékání a úprava zemřelých provádí ve vyhrazených prostorách provozovatele pohřební služby nebo zdravotnických a sociálních zařízeních. 

9. Při přepravě ze zdravotnického zařízení (po objednání pohřbení) se používá zpravidla rakev Konečná (je-li vybrána) a je-li k dispozici konečné oblečení pro zemřelého od pozůstalých. Vybranou konečnou rakev označí rakvenkou převzatou od obstaravatele pohřbu. Není-li konečná rakev vybrána, použije se rakev transportní i tam musí být označena rakvenkou nebo jiným údajem, dokládající minimálně jméno zesnulého. Součástí konečné rakve je i podložka hlavy a vnitřní vybavení včetně přikrývky těla i nohou zesnulého, případně jiné dle požadavku vypravitele. Vzhledem k ekologickým požadavkům zejména při zpopelňování zesnulých se do rakve nedoporučuje běžná obuv. 

10. Při přepravě z jiných zařízení (domovy důchodců, hospice apod.) na výslovný požadavek jeho provozovatele či vypravitele pohřbu se používá rakev transportní. V těchto případech pohřební služba respektuje právo vypravitele pohřbu zajistit si službu pohřbení u kterékoliv pohřební služby a zavazuje se bez zbytečných průtahů a požadavků lidské pozůstatky takové pohřební služby předat. Náklady na takovou přepravu případně i na dočasné uložení do 48 hodin uplatní u provozovatele zdravotnického, sociálního zařízení a podobně. 

11. Při přepravě je nutno žlutý dbát na dodržení pokynů daných prohlížejícím lékařem nebo pokynů pověřeného orgánu hygienické služby, byl-li takový pokyn vydán. 

12. Převozy v nespecifikovaných případech (zahraničí, nad 500 km apod.) jsou řešeny individuálně dle ustanovení zákona o pohřebnictví. 

13. Osádka zajišťující přepravu je povinná zkontrolovat dokumentaci prohlížejícího lékaře, řídit se jeho pokyny a následně vyhotovit záznam do jízdního výkazu. Doklady k převozu (opis listu o prohlídce mrtvého a jiné) předá po převozu, (nebo nejpozději nejbližší následující pracovní den) obstaratelce pohřbu. 

14. Lidské pozůstatky s rakví (i transportní) se uloží ve schválených prostorách trvale udržitelnou teplotou 0 až + 5C° a při době delší jak sedm dnů od úmrtí do mrazicího boxu s trvale udržitelnou teplotou nižší než -10 C°. 

15. Jde-li o úmrtí zemřelého s nakažlivou nemocí, nebo ve stádiu pokročilého rozkladu, musí být lidské pozůstatky uloženy v přepravním hygienickém vaku do konečné rakve označené zákazem otevření či vystavení se stručným odůvodněním. Pokud se jejich přeprava z místa úmrtí provádí na nařízenou pitvu, pak je nutno místo konečné rakve použít transportní rakev omyvatelnou.

V. Evidence přepravy uložení a pohřbení lidských pozůstatků a ostatků

1. K evidenci přeprav zemřelých slouží jízdní výkazy jednotlivých vozidel provozovatele s povinností zde evidovat datum, čas výjezdu a příjezdu vozidla, výjezdní místo, cíl cesty, stav počítadla tachometru, ujeté kilometry, jméno zemřelého (zemřelých při společné přepravě), údaj o řidiči a evidenční číslo vozidla. Výkazy předávají zaměstnanci průběžně, nejméně však jednou měsíčně pověřenému zaměstnanci firmy ke kontrole, svázání a následné archivaci po dobu tří let. 

2. Evidence o manipulaci se zemřelými – v prostorách dočasného uložení je vedena ve vázaném sešitě – (knize sestav s následným svázáním) provozovatele v rozsahu:

a) jméno a příjmení zemřelého, jeho datum a místo narození (je-li známo) a datum a čas úmrtí, 

b) místo, čas a datum ohledání lékaře,

c) datum, čas a místo převzetí k odvozu,

d) datum a čas uložení do vyhrazených prostor (chladírna/mrazírna),

e) odvoz a zpětný dovoz zemřelého – datum, čas a cíl převozu na a z pitvy nebo do kostela a zpět do vyhrazených prostor a podobně,

f) datum, čas a místo rozloučení,

g) datum, čas a místo předání lidských pozůstatků nebo ostatků k pohrbení na pohřebišti nebo ke zpopelnění v krematoriu případně jiné pohřební službě,

h) SPZ vozidla + podpis řidiče odvážejícího vozidla

3. Další evidence objednavatelích – vypravitelích pohřbení, v místě pohřbení, rozsahu služeb, uzavřený smlouvách, dodaných rakvích, výbavách a dalších je provozovatelem vedena elektronicky s použitím počítačového programu (například software ABRA) s možností tiskových výstupů sestav za zvolené časové období a následné svázání. Mimo to je na každou samostatně objednanou službu vyhotovena písemná příkazní smlouva s detailním rozpisem sjednaných úkonů včetně cen, sloužící jako podklad pro následnou kontrolu provedení služby, vyúčtování, účetnictví a archivaci, ve lhůtách určených pro daňové doklady. Ve stejnopise je příkazní smlouva předána objednateli - vypraviteli pohřbu ihned po jejím uzavření.

4. Dle novely zákona číslo 256/2001 sbírky, účinné k 1. 9. 2017 jsou nově pořizovány a zakládání kopie listů o prohlídce zemřelých nebo dokladů o identifikaci jiných lidských pozůstatků a taktéž doklady o pohřbení a zpopelnění – v pořadačích.

VI. Dezinfekce vozidel, prostor dočasného uložení a pomůcek provozovatele

1. Prostory přípravny, pracovní pomůcky a používané transportní rakve se dezinfikují minimální jedenkrát za 7 dnů. V případě manipulace se zemřelým ve stavu značného rozkladu nebo zemřelého na infekční nemoc i manipulace s nezetlenými ostatky ihned.

2. Dezinfekce chladících – mrazících prostor a pohřebních vozidel se provádí minimálně jednou za 14 dnů. V případě přepravy a uložení zemřelých ve stavu značného rozkladu nebo zemřelého na infekční nemoc ihned.

3. Umytí včetně dezinfekce se provádí i u základních pracovních pomůcek používaných při manipulaci s lidskými ostatky že jich exhumaci u kopání hrobu zpravidla po skončení práce. K očistě pracovních oděvů slouží automatická pračka, jejíž provoz včetně pracích a dezinfekčních přípravků zajišťuje provozovatel na svůj náklad.

4. Dezinfekce se provádí registrovanými prostředky (insiduru, chloraminu a podobně závorka, které je nutno podle zastoupení aktivní účinné látky střídat po jednom měsíci. Přípravu dezinfekčního prostředku způsob použití a expozici je nutno provést podle návodu včetně použití ochranných pomůcek, jako - zástěra, gumové rukavice, gumové holínky, případně roušky.

VII. Povinnosti při oblékání a úpravě zemřelých v k tomu vyhrazené místnosti

1. K primární úpravě, oblékání, jiným úpravám zemřelých a uložení zemřelých do konečné rakve slouží vyhrazená a schválená místnost na provozovně ve Slušovicích, Dostihová č. p. 668, jejichž vybavení (obložení, dlažba, větrání, zabezpečení proti hmyzu, temperování a možnost umytí) odpovídá požadovaným hygienickým požadavkům a požadavkům na zachování důstojnosti tohoto místa.

2. Užívat tyto prostory k jiným než vyjmenovaným úkolům, vyjma příležitostné identifikace zemřelého, není dovoleno.

3. Vstup do těchto prostor a vyjmenované úkony smějí provádět jen pracovníci provozovatele pohřební služby – zaměstnavatele, jiné osoby jen si ho prokazatelným a předchozím souhlasem.

4. Požádá-li o provedení těchto úkonů vypravitel pohřbu, nebo jim zmocněná fyzická osoba, bude mu taková činnost ve vymezené místnosti umožněna bezplatně v souladu s ustanovením § 7 odst. 1) písmeno h) zákona za těchto podmínek:

a) požadavek na vlastní úpravu a uložení zemřelého bude uplatněn písemně i jako součást ujednání v obstavatelské smlouvě,

b) doba úpravy bude stanovena dle provozních možností provozovatele pohřební služby trvání nejdéle jedné hodiny a počtu dvou osob,

c) pracoviště včetně vybavení zpřístupnění a dodání konečné rakve zajistí pracovník pohřební služby který je prokazatelně seznámí a poučí o zásadách hygieny a bezpečnosti práce, vydá nezbytné ochranné prostředky a bude příležitost někdy z pozici,

d) vypravitel pohřbu nebo jim pověřená fyzická osoba nese veškerou odpovědnost za prováděné úkony i případná zdravotní rizika, ke kterým by mohlo při této činnosti dojít, při této činnosti se zavazuje používat jednorázové ochranné gumové rukavice plášť a návleky nohou nabídnuté provozovatelem,

e) po provedených úkonech předá vypravitel pohřbu zemřelého uloženého do konečné rakve pověřenému pracovníku pohřební služby následnému uložení do vyhrazených prostor (chladících/mrazících),

f) pouhá identifikace lidských pozůstatků se provádí v téže místnosti (není-li tak učiněno nebo dojednáno jako součást smutečního obřadu ve smuteční síni) za účasti zaměstnance provozovatele pohřební služby a za podmínek obdobný jako pro uložení a úpravu zemřelých. Při závažných pochybnostech o kvalitě či způsobu provedení smí zaměstnanec provozovatele pořídit foto otevřené rakve se zemřelou osobou Po dohodě s vypravitelem – zmocněnou osobou.

VIII. Ostatní

(následující není dle zákona číslo 256/2001 sbírky předepsáno – lze je do řádu jen doporučit)

1. Provozovatel nabízí a sjednává své služby v kancelářích Zlín – Kúty 3802, Zlín – tř. T. Bati 3768, Napajedla – Masarykovo nám. 210, Vizovice – Palackého nám. 358, nebo telefonicky na čísle 800 12 12 11 (viz www.porebnislusbanstop.cz) na individuální přání i mimo místo podnikání, nikdy však v zařízeních poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb. 

2. Provozní doba pro poskytování pohřebních služeb:

a) Obstarání komplexní služby pohřbení a zajištění smutečních obřadů v pracovních dnech v době od 8:00 do 15:00, s polední přestávkou denně od 12:00 do 12:30 výjimečně po předchozí dohodě i v mimopracovní dny.

b) Pohotovostní služba pro převozy zemřelých 24 hodin denně včetně dnů pracovního volna a svátku i na telefonický požadavek na telefonním čísle 800 12 12 11.

3. V rámci zajišťování své činnosti musí pracovníci provozovatele zacházet s lidskými pozůstatky a s lidskými ostatky důstojně a tak, aby nedošlo k ohrožení veřejného zdraví nebo v pořádku; při kontaktu s pozůstalými zdržet se chování nešetrného k jejich citům.

4. Provozovatel zabezpečí uskutečnění smutečního obřadu ve smuteční síni nad pohřebišti a umožní při smutečních obřadech účast registrovaných církví, náboženských společností nebo jiných osob v souladu s projevenou vůlí zemřelé osoby a pokud se tato osoba během svého života k obřadu nevyslovila, také v souladu s projevenou vůlí osob uvedených v § 114 odst. 1 občanského zákoníku – vypravitele pohřbu.

5. Obřady ve smutečních obřadních síní slouží k obřadům pro rozloučení s lidskými pozůstatky v konečné rakvi před uložením do hrobu, hrobky, nebo odvozem ke zpopelnění, nebo k rozloučení se zpopelněným lidskými ostatky umožní provozovatel všem osobám za rovných podmínek. Jiný způsob užití obřadní síně ke smutečnímu obřadu může povolit provozovatel jen po vlastním uvážení a v souladu se zákonem. Provozní doba se upravuje podle potřeby objednatelů kapacity obřadů a provozních možností provozovatele obřadní síně. 

6. Odvoz zemřelých a předání ke zpopelnění v krematoriu zabezpečí provozovatel zpravidla nejbližší pracovní den, následující jim po smutečním obřadu a s přihlédnutím k provozním možnostem pohřební služby a provozní době krematoria. 

7. Urny se zpopelněnými ostatky zemřelých jsou připraveny k vydání vypraví tady pohřbu nebo jím prokazatelně zmocněné osobě v lhůtě po 14 dnech od smutečního rozloučení na možnost a dobu vyzvednutí urny z ostatky upozorňuje provozovatel vypravitele formou SMS, telefonu, písemně nebo emailem spolu se zaslaným vyúčtováním provedených služeb. 

8. Při kopání hrobů a pohřebištích postupuje dle ustanovení zákona o pohřebnictví vždy však až po prokazatelném souhlasu provozovatele pohřebiště a za podmínek stanovených řádem daného pohřebiště. 

9. V zájmu zajištění kvality a komplexnosti objednaných služeb, zboží a materiálu je zaměstnanec provozovatele oprávněn dle svého uvážení (zpravidla před započetím smutečního obřadu nebo vlastního pohřbení, provést ověření sjednaných služeb s objednatelem – vypravitelem pohřbení) nebo jím pověřené osoby (v rozsahu uvedeném na "výpisu sjednaných služeb", včetně oprávnění zaměstnance zaznamenat na tomto výpisu případné připomínky či reklamaci. Pro věrohodnost tohoto úkonů zajistí zaměstnanec vypravitelem (nebo jim pověřené osoby) po obřadu podpis o jeho provedení. 

10. Materiál a zboží používané k provedení pohřební včetně květinové výzdoby a podobně mají nevratný charakter a ve smyslu občanského zákoníku se jedná o věci z uživatelné s dobou použití – spotřebování Po provedení pohřbení (uložení do hrobu nebo hrobky, zpopelnění v krematoriu) nebudu by pohřbení sjednané smlouvou. 

11. Jakékoliv reklamace na rozsah a kvalitu poskytovaných služeb je příkazce – vypravitel (nebo jím prokazatelně zmocněná osoba) oprávněn uplatnit písemně nebo osobně dle reklamačního řádu poskytovatele. 

12. Odpad (oblečení, pracovní pomůcky obvazy a podobné), který vzniká při manipulaci se zemřelými a je kontaminován biologickým odpadem, je likvidován jako biologicky nebezpečný materiál (kód 180103 už mluvního partnera včetně odvozu na individuální požadavek.

Created with Sketch.
cookie

Používáme cookies

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Nastavení cookies" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies.

Souhlasíte s používáním cookies?

Ano, souhlasím Nesouhlasím Nastavení
close

Používáme cookies

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Nastavení cookies" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies. Souhlasíte s používáním cookies?

Nezbytné (technické)

Tyto cookies pomáhají s tím, aby byly webové stránky použitelné. Poskytují základní funkce jako je navigace na stránce nebo změna rozlišení prohlížeče dle velikosti vašeho zařízení. Bez těchto souborů nemůže web správně fungovat. Používáme krátkodobé (session cookie) – vymažou se z vašeho počítače po zavření prohlížeče.

Preferenční (funkcionální)

Preferenční soubory cookie umožňují webové stránce zapamatovat si informace, které mění způsob, jakým se webová stránka chová nebo vypadá jako je váš preferovaný jazyk nebo region, ve kterém se nacházíte.

Statistické (výkonnostní)

Tyto soubory cookie pomáhají vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s webovými stránkami tím, že shromažďují a hlásí informace, často anonymně.

Reklamní

Reklamní soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků a jejich chování. Záměrem je zobrazovat reklamy, které jsou relevantní a poutavé pro jednotlivé uživatele, a proto jsou hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

close

Cookies

Tento web používá soubory cookie a z hlediska zákona se jedná o osobní údaje. Správcem těchto osobních údajů jsou SLUŽBY NONSTOP s.r.o., Holečkova 875/55, 15000 Praha 5, IČ: 24804011 .

Další detailní informace o tom, jak nás můžete kontaktovat a jak zpracováváme osobní údaje (včetně cookies), se dozvíte v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, který najdete na našem webu.

Obecně o cookies

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou používat webové stránky k mnoha účelům, např. k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií nebo analýze návštěvnosti, některé slouží k tomu, aby si webová stránka pamatovala vaše preference. Tyto soubory se ukládají do vašeho zařízení (např. do počítače, tabletu nebo mobilního telefonu). Každá webová stránka může do vašeho prohlížeče odesílat své vlastní soubory cookies pouze v případě, pokud to umožňuje nastavení vašeho prohlížeče.

Zákon stanoví, že můžeme na vašem zařízení ukládat soubory cookie, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek (viz sekce Nezbytné cookies), a to bez vašeho souhlasu, na základě tzv. oprávněného zájmu. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme váš souhlas, jehož plný text najdete zde, a který můžete kdykoliv odvolat pomocí tohoto formuláře.

Druhy cookies

Cookies se dělí podle účelu, k jakému jsou využívány a ta takto:

Nezbytné (technické)

Tyto cookies pomáhají s tím, aby byly webové stránky použitelné. Poskytují základní funkce jako je navigace na stránce nebo změna rozlišení prohlížeče dle velikosti vašeho zařízení. Bez těchto souborů nemůže web správně fungovat.

Tyto cookies lze blokovat (zakázat), ale část stránek se vám nemusí zobrazovat správně, některé části dokonce nemusí fungovat. Návody pro nejčastěji používané prohlížeče najdete zde:

Preferenční (funkcionální)

Preferenční soubory cookie umožňují webové stránce zapamatovat si informace, které mění způsob, jakým se webová stránka chová nebo vypadá jako je váš preferovaný jazyk nebo region, ve kterém se nacházíte.

Statistické (výkonnostní)

Tyto soubory cookie pomáhají vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s webovými stránkami tím, že shromažďují a hlásí informace, často anonymně.

Reklamní

Reklamní soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků a jejich chování. Záměrem je zobrazovat reklamy, které jsou relevantní a poutavé pro jednotlivé uživatele, a proto jsou hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Seznam cookies

Na našem webu využíváme jak naše vlastní cookies, tak cookies třetích stran, jejichž vlastní zásady zpracování uvádíme zde:

Vypracovala advokátní kancelář Petráš Rezek

close

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Identifikace správce: SLUŽBY NONSTOP s.r.o., Holečkova 875/55, 15000 Praha 5, IČ: 24804011.

V souladu s ustanoveními Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 o ochraně fyzických osob, v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „Nařízení“) souhlasím tímto s tím, aby výše uvedená společnost (dále jen „správce“) zpracovávala mnou poskytnuté osobní údaje (dále jen osobní údaje), a to:

  • cookies

pro účely:

  • statistické(1) (např. doba vaší návštěvy našich stránek, nejčastěji používaná část webu apod.)
  • preferenční (např. identifikace prohlížeče, jazykové nastavení apod.)
  • marketingové a reklamní (např. personalizace reklamy, statistika vyhledávání apod.)
  • ostatní (jiné nezařazené technické účely)

Souhlas je možno nastavit pro všechny (tlačítko Ano, souhlasím) nebo pouze pro některé účely (zaškrtnutím příslušné části), případně je možné zamítnout vše (tlačítko Nesouhlasím).

Při udělení souhlasu smarketingovými a preferenčními cookies může docházet k profilování.

Poskytnutí údajů k účelům zpracování dle tohoto souhlasu je dobrovolné.

Beru na vědomí, že mám právo:

  • požadovat přístup k mým osobním údajům,
  • požadovat opravu či výmaz mých osobních údajů,
  • požadovat omezení zpracování,
  • vznést námitku proti zpracování,
  • na přenositelnost osobních údajů,
  • podat stížnost proti zpracování osobních údajů u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Byl/a jsem poučen/a, že mám v souladu s Nařízením právo kdykoliv odvolat svůj souhlas odvolat pomocí tohoto odkazu.

Veškeré informace včetně možnosti výkonu svých práv, způsobu odvolání souhlasu a doby uložení jednotlivých cookies najdete v dokumentech Cookies a Zásady ochrany osobních údajů, které najdete na našem webu.

(1) Zpracování statistických cookies je naším oprávněným zájmem. Zaškrtnutím příslušné části zde můžete uplatnit námitku proti tomuto zpracování a zastavit jejich zpracování.